Muratpaşa Belediyesi’nin ücretsiz oyun yazılımı kursuna devam eden lise çağındaki on genç, tarihin seyrini değiştiren Çanakkale Zaferi’ni belgesel-oyun şeklinde sanal dünyaya uyarlıyor. Ekipten Mehmet Koyundoyuran, “Projemizin içerisinde Seyit Onbaşı, Anafartalar Komutanı Mustafa Kemal gibi bölümler var. Belgesel niteliğinde ve bir oyun içeriğine sahip olacak” dedi.
Muratpaşa Belediyesi’nin Abdullah Sevimçok Sivil Toplum ve İnovasyon Merkezlerinde (ASSİM) yer alan Teknoloji Merkezi, öğrencilere, gençlere ve girişimci adaylarına tasarım ve yenilikçi teknoloji hizmetleri sunuyor. Toplantı salonu, açık atölye alanı, prototip sahası gibi alanlara sahip ASSİM Teknoloji Merkezi’nde 10 masaüstü bilgisayar, 2 adet 3D yazıcı, robotik kodlama seti, laptoplar, mini CNC makinesi, prototipleme için kullanılabilecek makinalar, 20 adet Mbot bulunuyor.
HEM BELGESEL HEM OYUN
Web tasarım ve oyun yazılımı konuların ücretsiz eğitimler verilen merkezde, şimdi 10 kişilik genç bir ekip, Çanakkale Zaferi’n belgesel-oyun tarzında sanal dünyaya taşımak için çalışmalarını sürdürüyor, Yaklaşık 2 aydır oyun yazılım uzmanı Serkan Tüm rehberliğinde çalışan ekipten Mehmet Koyundoyuran, bu projeyle çocukları bilgilendirirken eğitmeyi amaçladıklarını söyledi.
Projenin içinde Seyit Onbaşı, Anafartalar Komutanı Mustafa Kemal gibi bölümler olduğun anlatan Koyundoyuran, “Belgesel niteliğinde ve bir oyun içeriğine sahip olacak. Bununla birlikte kendi tasarladığımız silahlar, tabyalar, bunu kullanan kişiler, bu tabyalardan ateş edebilecekler, silahlarımızı kullanabilecekler, karakterlerimizi yönetebilecekler ve sanal gerçeklik alanında bunu deneyimleyebilecekler” diye konuştu.
YENİ PROJELER
Ekipten Arda Yavuz ise projenin çevre ve karakter tasarımıyla ilgilendiğini söyledi. ASİM'in öncelikli olarak çok güzel bir ekip kurmalarını sağladığını anlatan Yavuz, “ Bize araç ve gereksinim ihtiyaçlarımızı karşıladı. Bizim önümüzü açabilecek birçok fırsat daha verdi” dedi. Yavuz, Çanakkale projesinin yanı sıra Türkiye’de eğitim seviyesini daha üst seviyeye çıkartacakları bir projenin de hayalini kurduklarını anlattı.
Yavuz, ders içeriklerinin karatahta ya da akıllı tahtada anlatılması yerine öğrencilerin bunu sanal gerçeklikle deneyimlemesini sağlayacak bir projeyi hayata geçirmek istediklerini söyledi, “Yani hayatla ilişkilendirmeyi amaçlıyoruz” dedi.
04.02.2023 13:11:37